Sajten för Star Wars-filmerna, Starwars.com, lanserades 1996 och är milt sagt populär. Nära 4 miljoner besökare per månad under “lågsäsong” och nästa 7 miljoner i månaden i samband med en lansering av en ny Star Wars-film. Men höga besökssiffror verkar inte var nog för LucasFilm, som nu vill få in lite extra pengar via sajten.
Cnet
Den 10:e juni lanseras därför “Starwars.com Hyperspace”, en tjänst som det kostar $19.95 per år att abonnera på. För dessa pengar får man bland annat följa inspelningen av Star Wars: Episode III via en webbkamera och dagliga uppdateringar, se borttagna scener från Star Wars: Episode II, och kan skaffa sig en alldeles egen e-post-adress med Star Wars-ändelse (typ masterjedi@starwars.net).
Innan betaltjänsten träder i kraft, går det mellan den 5:e och 9:e juni att gratis tjuvkika på innehållet. Adressen är www.starwars.com.
Källa:
Cnet