Att hitta kärleken på Internet är hett just nu, och i dag lanserar Sveriges största dejtingtjänst Spray Date en rad nya betaltjänster. För 30 kronor i månaden blir du Deluxe-medlem och får en rad nya funktioner. Du kan skapa ett eget fotoalbum, göra ett bildspel som presenterar dig själv och förändra utseendet på sin presentationssida. Dessutom hamnar betalmedlemmarna alltid högst upp i alla söklistor, och får bättre sökmöjligheter.
För Spray är de nya tjänsterna ett sätt att göra sin dejtingtjänst lönsam. 300 000 medlemmar räcker inte för att göra den till en bra affär, så länge ingen betalar.
– Vitsen är att du som är Deluxe-medlem ska sticka ut från mängden, säger Anders Signell, som är produktansvarig. Vi har över 300 000 medlemmar, och många tycker det kan vara svårt att synas.
En annan ny betaltjänst är en personlig bannerannonser. För runt en tia per dag kan du som söker kontakt göra reklam för dig själv. Annonserna syns dock inte överallt – det är du själv som väljer vem som ska se din digitala kontaktannons.
– Du kan exempelvis välja att de bara ska visas för tjejer under 25 i Stockholm, förklarar Anders Signell.
– Det går inte att leva på annonsintäkterna, säger Anders Signell.
Han understryker dock att grundtjänsterna i Spray Date även i fortsättningen ska vara kostnadsfria.
Spraydate hittar du här.