Hundratusentals svenskar är idag medlemmar på någon form av kontakttjänst på nätet. Det handlar inte bara om Spray Date utan även om alla de större webbtjänsterna som Aftonbladet, Expressen, TV 4, Yahoo, MSN och så vidare. Alla erbjuder de någon form av datingtjänst mellan sina användare.
Mer läsning finns hos Sprays nyhetstjänst.
Spray Date har själva runt 350 000 medlemmar varav 100 000 uppges vara aktiva. I dagarna har de gjort en undersökning bland dessa medlemmar över hur tjänsterna verkligen fungerar och leder till kontakt även i verkliga livet.
Var tredje av de 700 som svarat på enkäten uppger att de har inlett någon form av förhållande med de personer de träffa online. Hela sju av 10 har träffat personer i verkliga livet, även om det kanske inte alltid lett till något ytterligare.
Enligt undersökningen lönar det sig heller inte att försöka framstå som någon annan än man verkligen är över nätkontakten. En bluff avslöjas enligt uppgift snabbt, inte minst om en träff i verkliga livet blir av.