Förstaplatsen på topplistan “dåliga bortförklaringar” har fått en ny het kandidat. För när filmbranschen ska förklara varför storsatsningar som The Hulk, Charlie´s Angels: Full Throttle och Gigli har floppat, är felet inte, som man skulle kunna tro, att de inte är tillräckligt bra, utan att filmbesökarna är lite för flitiga i användandet av SMS och chattprogram som MSN Messenger!
The Independent
Vad de menar från filmbolagshållet är detta: Tidigare tog det åtminstone en eller ett par dagar efter en films premiär, innan ryktet om att den faktiskt var rätt kass började sprida sig. Men i och med att biobesökarna idag är flitiga användare av SMS och chattprogram, sprids ryktet mycket snabbare. En del har till och med fräckheten att sitta och SMS:a ut varningar direkt ifrån biosalongen!
Frågan är hur man ska lösa “problemet”? Låta alla biobesökare skiva på ett papper där de intygar att de inte använder sig av SMS eller chattprogram? Eller kanske börja göra lite bättre filmer…?
Källa:
The Independent