Trots att flera utländska spelbolag satsar kraftigt på den svenska spelmarknaden med svenskspråkiga sajter är det fortfarande Svenska Spel som dominerar på nätet enligt en ny undersökning från Nielsen//NetRatings.
Under oktober ökade besöken hos samtliga spelbolag kraftigt, totalt besökte 848 000 svenskar en spelsajt. Svenska Spel hade under den perioden 620 000 unika besökare vilket var en drastisk ökning från månaden innan då besöksantalet låg på 286 000.
– Att Svenska Spel får en kraftig tillströmning till sin sajt beror bland annat på att bolaget haft en mycket hög närvaro på nätet i höst i form av banners och pop up-annonser. Det visar hur mycket som annonseringen betyder och hur mycket utmanarna har att vinna på att få tillgång till den svenska annonsmarknaden, säger Björn Engwall, Nielsen//NetRatings.
Under oktober ökade besöken hos samtliga spelbolag kraftigt, totalt besökte 848 000 svenskar en spelsajt. Svenska Spel hade under den perioden 620 000 unika besökare vilket var en drastisk ökning från månaden innan då besöksantalet låg på 286 000.
Källa: Nielsen//NetRatings